Het leven zoals het is: Japan

Monday, October 23, 2006

Pannenkoeken, Backpack-club en Ikeda-matsuri

Het was eigenlijk de bedoeling om één groot bericht te maken over de matsuri en alles wat er het voorbije weekend gebeurd is, maar het uploaden van foto's lukt niet zoals het hoort. Het duurt vreselijk lang vooraleer die er opstaan en dan is het handiger om wat meer kleine berichtjes te maken.
Zoals ik reeds in de vorige post zei, begint de nood aan Westers eten echt groot te worden en zaterdag konden Judith en ik niet aan een pannenkoekenfeestje weerstaan. Onze roommates vonden dat natuurlijk een fantastisch idee, want ze kennen hier alleen maar de Amerikaanse, kleine, fluffy pannenkoekjes. Ze hebben dan ook enorm genoten van onze zelfgebakken!!! pannenkoeken met ijs en chocoladesaus uit een potteke!!! Chiyori, Ayaka, Yonson en Aoi vonden het geweldig, om dan nog maar te zwijgen over hoe trots we waren op onszelf ;) De Amerikaanse meisjes wouden ook wel meedoen, dus besloten we het met de overschot 's anderendaags over te doen. Als ik zeg 'overschot', lijkt dat misschien weinig, maar we hadden wel zeker 60 pannenkoeken gemaakt, dus toch: geen probleem!! Na het pannenkoekenfeestje, gingen Judith, Ruben en ik bowlen met de Backpack-club. Ik moet zeggen: bowlen in Japan is niet hetzelfde als bij ons! Hier vind je Hello Kitty-ballen (die ik toch wel moest uittesten), kostuums in de vorm van een kegel, allerlei hoedjes en pruiken... Het strafste vond ik wel dat tijdens het spel ineens het licht uitging. Al wie dan een strike gooide, kreeg dan een snoepje van een mevrouw die als pompoen verkleed was... Zotte Jappen!

Ze hadden ons gezegd dat we daarna nog iets gingen gaan eten en dat deden we dus ook. We hadden ons niet verwacht aan een nomihoudai (voor een vast bedrag zo veel drinken als je binnen 2u kan). Blijkbaar was deze bijeenkomst wel vrij speciaal, want er waren ook mensen die al een hele tijd afgestudeerd waren. Heel leuke mensen allemaal en het was keigezellig! We kregen trouwens ook frietjes en dat maakte mijn avond ineens goed ;) Ik was trouwens niet zat (voor al wie het zich moest afvragen...), een aantal Japanners daarentegen waren wel heel vrolijk geworden ;) Het was echt een geslaagd dagje!!
Zoals afgesproken, begon zondag met pannenkoeken en Ocean's Twelve op Christine's laptop... Hoe veel beter kan een dag beginnen. Veel pannenkoeken later, werd het vier uur en werden we aan het station verwacht om met de jongens naar het Ikeda-matsuri te gaan. De jongens zouden een schrijn van 3000 kg het hele dorp en de heuvel van de tempel opdragen, terwijl de meisjes mochten supporteren en foto's nemen. Een hele speciale belevenis, en het werd nog beter toen we achteraf sushi kregen en een bescheiden feestje hielden met de mensen die elk jaar deelnemen dat festival.
Sake.. Nico, Kimura en Ruben

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ik heb hier op mijn kot ook pannenkoeken liggen maar het zijn er uit een pakske dus dat kan ongetwijfeld zeker niet tippen aan die van u! Ik krijg er honger van!
Vraagje: is er iets dat niét in Hello-Kity-vorm bestaat??? Ik bedoel: bowlingballe, waar hale ze het???

17:54  
Anonymous Anonymous said...

Hoe kunt ge nu zo iets lekker maken als pannekoeken en het dan zo verknoeien door er ijs op te kappen??? Wakke en koude pannekoeken en warm ijs, mmm :-S

09:48  
Anonymous Anonymous said...

Huilde,
ik heb zaterdagavond om 11u nog een 40-tal pannekoeken gebakken voor de jonggivers. Er was er zelfs ene bij met pisang en muizestrontjes.
Alleen, want Sanne was gaan lopen. Voor een familiefeest bij de chinees. Kunt ge het u voorstellen.
Even nog iets over het weekend.
Katrien is heel braaf geweest. En ik ook.
Alleen was niet echt Halloween tijdens het weekend. Buiten een paar vreemd gesminkte jonggivers.
De rest hoort ge wel van Katrien, denk ik.
Groetjes, Claudy

16:40  
Anonymous Anonymous said...

Hilde,
sorry voor de tipfout.
Ik wou een beetje te snel wezen.
Volgende week Halloween.
Ons kraampje is al gereserveerd.
Je doet het daar precies goed.
Groetjes, bezige bever

22:22  
Anonymous Anonymous said...

Heleen, ge kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat in Hello Kitty-uitvoering: zelfs wc-rolhoudertjes..
Anoniempje, you are ontmaskerd! Ik geef pannenkoeken trouwens de tijd niet om wak te worden.
Claudy, ik ben er zeker van dat de jv's uw pannenkoeken fantastisch vornden. Ik geloof er echter niks van dat Katrien en gij braaf geweest zijn :p Is 't halloweentocht in Tienen? Geef ulle volledig (verkleed hoop ik)!
Morgen is 't hier ook halloweenfeestje!!

17:34  
Anonymous Anonymous said...

Hilde,
we zijn echt braaf geweest.
Zo braaf als we altijd zijn.
Alleen de jonggidsen waren een beetje ambetant. Daar kun je niks mee aanvangen. Mischien dat Katrien ze opgestookt heeft tegen mij. Daar moet ik haar nog eens over aanpakken.
Deze avond is het de Jin-Halloweenfuif.
Veel volk verwacht.
Wij van de Stam gaan ons dinsdagavond in aangepaste kledij in het Halloween gedruis smijten.
Ik zal foto's nemen.
Kun je het zelf beoordelen.
Groetjes, Claudy

17:04  

Post a Comment

<< Home