Het leven zoals het is: Japan

Wednesday, October 04, 2006

Internet, gsm, fiets!

Jeej! Ik heb internet op mijn kamer sinds vandaag! Super, want nu kan ik eindelijk Skype gebruiken en dat was een van de redenen waarom ik mijn eigen laptop meegebracht had. Heel grappig trouwens om te zien hoe dat hier gebeurd. Zondag (!) was er al een man langsgeweest om mij het contract voor het internet te laten invullen. Met de nodige hulp van mijn roommate is dat zonder enig probleem gelukt. Vandaag om 1 uur kwamen ze het internet installeren. Heel grappig, want eerst kwam er een man om de modem aan te sluiten en 5 min later kwam er iemand anders om het internet op mijn pc te configureren of zo. Dit is een echt Japanse dorm, met als gevolg dat zelfs mannen met de chicste maatpakken die in een kamer binnengaan, hun schoenen uitdoen en dus in hun sokken rondlopen. De installateur van de modem had trouwens ook een sleutelhangertje met het een of andere manga-figuurtje, zoals de meeste 'serieuze' Japanners. Het deed me een beetje denken aan al die zakenlui in maatpak in de trein die doodserieus hun PSP of manga bovenhalen. Grappig!
Ik heb trouwens ook een gsm en een fiets aangeschaft. De fiets was helemaal niet duur, maar zoals de meeste fietsen hier, heeft hij geen versnellingen. Niet dat dat zo'n ramp is, want die bergjes geraakt ik met of zonder versnellingen toch niet op.
De goedkoopste gsm die ik kon vinden, heb ik me dan ook maar aangeschaft. Een gsm is namelijk wel handig als je vriendjes wil maken.. Met elke gsm kan je hier foto's maken, e-mailen, radio luisteren, bellen en waarschijnlijk nog veel meer. Mijn gsm kost ongeveer 15 euro per maand, wat compleet niks is, als je ziet wat er mee kan. Zouden ze in België ook wel eens mogen invoeren!
Alleszins, mijn telefoonnr. is
08061430787
en voor de Belgen: het landnummer is +81
Mijn gsm e-mailadres is hildemedaer@ezweb.ne.jp
Geen idee of ik de mailtjes ga kunnen lezen, want dat blijkt niet altijd de juiste codering te zijn. Als ge't eens wilt testen, ga uw gang!
Merci trouwens aan iedereen van wie ik een mailtje of een comment gekregen heb! Toen ik nog in België was, wou ik het niet geloven, maar 't is echt zo dat elk nieuws van thuis enorm leuk is!
Merci allemaal!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Hilde!

Leuk dat ge een blog hebt, ik ga zeker af en toe eens komen piepen. =P Ik hoop dat ge het niet erg vindt dat ik een link naar uw blog heb gemaakt op die van mij?

Amuseer u daar in Japan!
^_^/

22:04  
Blogger Hilde said...

Wat is het adres van uw blog? Want daar wil ik dan ook wel eens gaan piepen af en toe! ;)

saluutjes!
Hilde

03:29  
Anonymous Anonymous said...

Het adres is: http://menoname.wordpress.com
Ik schrijf het wel in het Engels, omdat ik dat een goede oefening vind. Maar ik denk niet dat dat een probleem is voor hilde. =P

Dagdag!!
Babs

12:55  
Anonymous Anonymous said...

hej medaers

zalig nog eens iets te kunnen lezen van jou, het was de afgelopen week, leefweek en in de lokalen hebben we zoals je wel weet geen internet :-)
je hebt het daar echt naar je zin, dat hoor je en zie je, ben ik blij om ! vraagje: wat is de bedoeling van de 2 vingers in v-vorm ?? een bepaalde betekenis ? :-)
doe dat daar nog goed en tot snel !
dikke pak

Katrien

11:20  
Blogger Hilde said...

Hey Chika nr 4!

Geen leefweek hier, maar 't is hier inderdaad echt heel leuk! Die rare Japanners hebben de rare Japanse gewoonte om altijd op de foto te willen staan met een peace-teken...
;)

groetjes!
Hilde

13:51  
Anonymous Anonymous said...

nice nice~

14:54  

Post a Comment

<< Home