Het leven zoals het is: Japan

Friday, September 22, 2006

Hier ben ik dan weer. Wat heb ik zoal uitgespookt de voorbije dagen? De dag na de uitstap naar het Biwa-meer, zijn we gaan shoppen in Umeda, een kwartiertje met de trein van hier vandaan. Ik waande me echt in zo'n gigantische Amerikaanse mall! Ik heb er een keigrote boekenwinkel gevonden, waar ik zeker nog een paar keer zal passeren. In Yodobashi, een winkel met 7 verdiepen, waar je alles wat met elektronische snufjes en elektriciteit te maken heeft en nog meer kan vinden, vond ik een batterij-oplader. Klinkt mss stom, maar als je veel foto's wil maken, kan 't best handig zijn :p

19 september 2006
De volgende dag was het Japanese placement test of een test om te zien in welk niveau Japans we zitten en welke lessen we dus kunnen volgen. Eerst waren er luisteroefeningen en daarna volgde er een bundel van 12 bladzijden met meerkeuze-vragen over grammatica, kanji en leestekstjes. Na de test had ik het idee dat ik er vrij weinig van gesnapt had, van het begin alleszins. De test was opgesteld van moeilijk naar gemakkelijk en de laatste bladzijden vulden zichzelf dan ook bijna in.
Na de middag moesten we op interview gaan per vijf, waar we dan wat over onszelf moesten vertellen en meteen te horen kregen in welk niveau we zitten. Ik zit in niveau 4! Dat is het hoogste niveau en makkelijk zal het dus niet worden. De vorige jaren zaten de meeste mensen van Leuven in niveau 3, maar dit jaar wouden ze het ons niet te gemakkelijk maken .... Judith, Ruben, Roos en ik zitten dus in niveau 4 en Tinne en Michael in niveau 3. Ik ben eens benieuwd naar de eerste les, volgende week dinsdag!

20 september 2006
Vandaag was er een welcome party op de universiteit van 12u30 tot 13u30. Het kwam erop neer dat we eerst voorgesteld werden aan de andere gasten zoals de leraren en de oudere studenten of senpai. Dan volgde er een heel groot buffet met sushi en fruit! en ander lekkers. Jammie!

21 september 2006
Vanaf deze dag begonnen de lessen officieel en liep er dan ook gigantisch veel volk rond op de campus! We mochten zelf een aantal lessen kiezen en dus had ik meteen al de eerste dag geen les :) Morgen zal ik wel Japans recht gaan volgen. Echt spannend zo'n eerste les!
We hadden ook een uitnodiging gekregen van de mensen van het Flanders Center in Osaka en dus zijn Roos en ik daar in de namiddag naartoe geweest. Er wordt daar les gegeven in o.a. een Antwerpse kamer en Roos zal er vanaf maandag aan haar studentenjob beginnen. Ik zal misschien later vervanglessen geven. Maar alleszins zal ik daar nog vaak komen, want er worden ook concerten en tentoonstellingen gegeven. Dit bezoekje was zeker de moeite waard!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej meeeeeeedaers!!

ik zal er eens over nadenken om te komen shoppen daar bij jou, lijkt me wel fijn :-)

maar je hebt het daar goed, dat maakt me blij! en leve de SPRINGENDE sterren....
dikke pak

Katrienemien

17:42  
Blogger Wim said...

hellow hilde,
blij te horen dat alles goed verloopt.
en een antwerpse kamer?! daar moetek zeker ook es nekeer langst gaan dan ;D

groetjes!

01:14  
Blogger Hilde said...

Hoi!

Die antwerpse kamer is echt heel grappig, met van die zware houten stoelen en een belgisch vlagske. Hopelijk ist even tof in Nagano!

05:25  

Post a Comment

<< Home