Het leven zoals het is: Japan

Wednesday, September 27, 2006

Naar de les...

Hey allemaal!

De lessen zijn hier ondertussen bijna een week bezig en ik heb de tijd gekregen om alle lessen eens uit te proberen. Het was de bedoeling om dan 6 vakken uit te kiezen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik heb Japans level 4 gekozen samen met Contemporary Japan (discussieklas waarin we in het Japans discussiëren over veranderingen in Japanse maatschappij en daarnaast nog 6 vakken terwijl ik er eigenlijk maar 4 moest kiezen ;) Deze vakken zijn: Independent Study Manga, Independent Study Popular Culture, Theeceremonie, Japanse Industrieën en bedrijven, Japanse literatuur en Japans recht. Deze 6 vakken worden in het Engels gegeven en leken mij allemaal heel interessant. Ik hoop er een beetje op dat een van deze vakken mij op een schitterend idee brengt voor mijn bachelorpaper van volgend jaar. Iets in verband met Toyota denk ik nog steeds op dit moment, maar ik weet niet meteen wat of hoe. Hopelijk brengt het vak Japanse Industrieën en bedrijven mij tot inzicht. Met al die bronnen die ik hier vind, zou heb zeer handig zijn om nu al wat dingen op de zoeken.
Toch heb ik een aantal bedenkingen bij de lessen hier. Bij elke les wordt er zwaar de nadruk op gelegd dat we naar de les moeten komen en 30% van de resultaten wordt bepaald door aanwezigheden. Het absurdste wat ik vorige week gehoord heb, was in de les 'Economie van Japan'. De professor wou dat we meewerkten en dus moesten we elke keer als we iets zeiden, commentaar gaven of een vraag stelden onze naam op een papier schrijven zodat hij op het einde van de les kon lezen hoe goed we hadden meegewerkt... Tijdens deze lessen werd meteen ook duidelijk dat het Engels van de meeste Japanners, zelfs proffen nog wel te wensen overlaat. Op zich geen probleem, dan kan ik beter Japans leren, maar tijdens zo'n Engelstalige les kan het wel heel erg storen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home