Het leven zoals het is: Japan

Friday, September 29, 2006

バレボールサークル

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de volleybalclub geweest. Gevolg: spierpijn en blauwe stippels op mijn onderarmen. De trainingen zijn donderdag en zaterdagavond van 20u30 tot 22u. In die 1,5u zijn 5 min pauze en omkleden ingerekend, dus echt heel hard wordt er niet getraind. Niet dat ik dat erg vind, want ik doe dit vooral om een beetje in vorm te blijven en wat Japanners buiten de dorm te leren kennen. Dat is gisteren alleszins wel al gelukt denk ik. Na de training moesten we van Mami, de vrouwelijke kapitein, in een kringetje gaan staan en onszelf voorstellen of een 自己紹介 doen. De namen van de meisjes kon ik horen en onthouden omdat die voor zover ik al ervaren heb, veel duidelijker spreken dan de jongens ( en ook een beetje omdat ze bijna allemaal met Yu begonnen). De andere namen zal ik volgende keer maar moeten leren!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hej hilde

mijn eerste week aan de KUL zit er bijna op..
ik zit in een groepje van mss 30 archeologen in eerste Bachelor, dus denk wel tof, en heb mij ook in de groep gesmeten een paar dagen geleden dus ken er nu toch al een heel deel :-)
de vakken à la geschiedenis van.... zijn tot nu toe echt geweldig !! dan heb je ook zo de vakken methodes (om op te graven dus) en dat werd vrij snel gegeven, een hele geschiedenis op een half uurtje :-)
nog een ander vak, archeologie van.... ging ook wel snel, en ook wel moeilijkere woorden enzo :-)

en dan 2 vakken die ik nog niet heb gehad wegens een auditorium dat te vol zat en het andere wegens prof in de VS voor nog 2 weken!!! :-)
vandaag nog een nieuw vak, dus ben wle benieuwd :-)

doe het daar nog goed met de volleybal en natuurlijk de studies :-)
dikke pak

Katrien

09:04  

Post a Comment

<< Home