Het leven zoals het is: Japan

Sunday, October 22, 2006

Matsuri(祭り)

Ondertussen is het weer zondag en ben ik ongeveer zes weken in Japan. Wat mist een Belg die zes weken van huis is? Belgisch eten! Gevolg: een pannenkoekenfeestje. Meer daarover verder in een volgende, maar eerst een verslagje van mijn eerste Japanse shinto-festival.

Woensdag had ik Japanse les, op zich niets bijzonders aan, maar daarna ben ik met Michaël, David (Engeland), Yonson (Korea) en Motoki (een Japanse vriend van de backpack-club) in de shokudou van de universiteit gaan eten. Shokudou of 食堂 staat voor 'eetplaats' en is wat te vergelijken met de Alma. In tegenstelling tot Leuven, loopt hier schandalig veel volk rond en is het eten afwisselend en echt lekker! Maar bon, terug naar mijn verhaal! Michaël had blijkbaar al afgesproken met Motoki om 's avonds naar een festivalletje ergens in Osaka te gaan. Yonson en ik zagen dat ook wel zitten en zijn dus meegegaan.
Dit festival vond plaats voor de tempel waarvan ik de naam al niet meer weet. Om de beurt kwam er dan uit een gebouw een schrijntje, waarbinnen men op de taiko (grote trommel) sloeg en op het dak ervan kunstjes uithaalde. De foto's spreken wel voor zich, denk ik:


Motoki aan de drums...

Dansende draken.. Ik, Yonson en Aya (japans meisje dat bang is voor buitenlanders ;) )

Het gezelschap en Traditioneel vs. modern

0 Comments:

Post a Comment

<< Home