Het leven zoals het is: Japan

Monday, November 20, 2006

Ziek in Japan

Vandaag ben ik dus helemaal ziek... De voorbije twee dagen wist ik dat eigenlijk al, maar toen ik vanmorgen om 7u wou opstaan, was ik er zeker van! Ik zou normaal met Chuuken een presentatie geven over 'tweeverdieners in Japan, België en Taiwan', maar blijkbaar wou het toeval dat Chuuken ook ziek was...
Ik ben dan maar terug mijn bed ingekropen. Deze middag ben ik met Chiyori naar de universiteitsdokter geweest (want daar is't gratis!). Naar de dokter gaan is hier toch iets anders dan in België hoor! Ik weet niet of 't aan't unief lag of werkelijk alle dokters hier zo zijn, maar ik verschoot wel. Eerst moest ik een multiple choice-vragenblad invullen, waar 10 mogelijke symptomen opstonden (hoofdpijn stond er vb. niet op). Toen ik (en Chiyori, mijn tolk voor de gelegenheid) dan binnenmochten, overliep de dokter de vragenlijst, voelde eens aan mijn buik met zijn stethoscoop en tot zo ver het onderzoek! Volgens hem heb ik een お腹に来る風邪 (lett.: een verkoudheid die naar de buik komt..), wat ik denk ik vrij mag vertalen als een virale infectie...
't Is nu avond en ik voel mij al een pak beter dankzij de pilletjes en het oplospoedertje van de dokter, dus nu snel mijn bed in en dan kan ik morgen hopelijk weer buitenkomen!
Slaapwel!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Hilde,
het groepsweekend was heel erg tof! We zijn op reis naar de ruimte geweest om de gestolen melkweg terug te vinden. We hebben je wel gemist hoor!
Genees maar snel om verder te genieten v je japanavontuur! (ook ik ben spijtiggenoeg niet aan de stoute wintermicroben ontsnapt :-()
Proficiat met uw fukumusume hé! Ik ben ook benieuwd om u in een échte kimono te zien.
Alé, verzorg u goed hé!
Zoen
Hel1

19:24  
Anonymous Anonymous said...

dag dear hildesan
sorry to hear that... :(
hope u will get beter soon!
お大事に、ヒルダさん。
そして、元気になって、日本でがんばって。FIGHT!!!!!
では
yiang

15:47  
Anonymous Anonymous said...

hej chika !

laat je niet doen door die vieze microben hé ! maar idd eens goed in je bed blijven liggen, kan al een wondermiddel zijn :-)
hou je goed en doe zo verder met belangrijke japanse dingen "veroveren" :-)
liefs

een andere chika

08:42  
Anonymous Anonymous said...

Goed uitrusten, hé! En weer snel op de been!

13:06  
Blogger Hilde said...

Kutkind k, merci voor de bezorgdheid, maar wie bent u?

14:34  
Blogger tummyfish said...

hey hilde, niet bezorgd wezen dat is roosje aka kutkind khoung maar :) ons lief en gestoord co-japanoloogje dus

ik wacht op dat ijsje ;)

knuffel van je kansaibuddy

10:28  
Blogger Hilde said...

aaah Kutkind ;) Tja, 't was de 'k' die ik niet kon plaatsen. Roos, ik had gedacht dat je er kutkind r van zou maken.. ;) merci voor de comment!

16:39  

Post a Comment

<< Home