Het leven zoals het is: Japan

Friday, May 11, 2007

Vrijdag 11 mei 2007

En wat is er dan allemaal gebeurd sinds ik getrouwd ben in Japan?

Een week later ben ik met Yumi, Eri en Tomomi naar 'De Meesterwerken van België', hier in Osaka gaan kijken! 't Was best een vreemde ervaring om Belgische kunstwerken van Rubens, Van Eyck e.a. in Japan te gaan bekijken. Vooral voor mijn Japans was het weer een heel erg goede oefening! Bij de meeste van die werken, wist ik natuurlijk al waarover ze gingen, maar leg het verhaal van Icarus en Daidalus maar eens uit in 't Japans... 't Was een uitdaging!

Op 22 april, was het dan tijd om nog eens naar Suita te gaan om samen met Natale, Nakatsukasan nog eens te gaan bezoeken. Natale was namelijk gevraagd 'als model voor een event'. Zonder precies te weten wat de eigenlijke bedoeling was, gingen we (om 7u 's ochtends!) naar Suita station, waar de vriendelijke dame ons al stond op te wachten. Het werd al snel duidelijk wat de bedoeling was. Natale zou een kimono mogen dragen om mee te doen aan 'het event', dat eigenlijk een vlooienmarkt bleek te zijn! Er hing echt een geweldige sfeer en Natale mocht zich in een riksha laten rondrijden! Je kan je al wel voorstellen dat er heel veel fans waren :)

Vorige week, van 3 tot en met 6 mei, was het hier dan Golden Week. Dat betekent, voor de meeste Japanners althans en dus ook voor mij, vakantie! Voor de verandering, ben ik eens niet uit Kansai weggeweest en was het vrij rustig. Vrijdag ben ik met Ruben, Judith en Michaël nog eens naar Banpakukoen geweest voor een picknick. Een rustig dagje in het park is altijd leuk!

Zondag 6 mei was het tijd voor mijn langgeplande uitstapje met Nobue.
Nobue is een meisje dat o.a. in mijn seminarie Japans recht zit en volgend jaar naar Birmingham gaat. Alleszins, we gingen samen met haar familie naar 映画村 of filmstad, in de buurt van Arashiyama in Kyoto. Buiten het feit dat gewoon super is om in zo'n stad rond te lopen, kwamen haar ouders op het geweldige plan om ons in een Japanse outfit te laten steken!
Zo gezegd, zo gedaan en een uur later, waren we professioneel omgevormd, ik tot maiko en Nobue tot prinses! Na een uitgebreide fotoshoot, mochten we gedurende een uur in outfit gaan rondlopen. Best leuk, maar na een uurtje voelde ik me toch lang genoeg bekeken....
Opnieuw in gewone outfit, bleek dat er professionele foto's afgedrukt waren en die kreeg ik dan ook als geschenk van Nobue's ouders!
En de dag was nog niet om, want die avond namen ze me mee naar een prachtige ryokan in Arashiyama. Het gebouw stond er naar verluid al 400 jaar, had een prachtige tuin en deed heel erg Japans aan! Zo'n huis zou ik ook wel willen! Na een wel heel erg uitgebreid diner en een lange babbel, was het tijd voor het bad en dan bed in, want 's anderendaags zouden we al om 7u op moeten!
De volgende dag was er namelijk school en 't was een uurtje met de trein. Ontbijt vond plaats in het prachtige tuinpaviljoen en was enorm lekker! Eten, afscheid nemen van de mama die al voor ons zou vertrekken en dan te voet naar het station. En een uurtje later stonden we weer in het vertrouwde Kandaimae!

Waarop weer een nieuwe schoolweek voor mij in Japan begon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home